Як розпоряджаються коштами обʼєднані громади – результати фінансового моніторингу громад програми USAID DOBRE
Як розпоряджаються коштами обʼєднані громади – результати фінансового моніторингу громад програми USAID DOBRE

Поділитися новиною:

Як розпоряджаються коштами обʼєднані громади – результати фінансового моніторингу громад програми USAID DOBRE

Презентація результатів оцінювання фінансового моніторингу 50 громад програми USAID DOBRE. Український кризовий медіа-центр, 15 червня 2018 року

15 червня 2018 року у прес-центрі Українського кризового медіа-центру програма Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) представила результати оцінювання фінансового менеджменту 50 громад. Експерти презентували найбільш фінансово спроможні та прозорі громади, запропонували рекомендації для посилення фінансової дисципліни та покращення управління, що надавалися громадам, та розповіли про наступні кроки, які здійснюватиме програма USAID DOBRE, щоб удосконалити фінансовий менеджмент у громадах та залучити громадян до нагляду за місцевими бюджетами.

«Фінансова спроможність та економічний розвиток обʼєднаних громад є пріоритетними для впровадження реформи місцевого самоврядування. Щоб досягти кращого рівня фіскального контролю, ефективного розподілу коштів, та кращого залучення громадян до бюджетних процесів, потрібно розуміти минулі та теперішні практики бюджетного управління. Саме тому програма Агентства США з міжнародного розвитку DOBRE провела фінансовий моніторинг на рівні громад-партнерів програми», – зазначила директорка регіональної місії Агентства США з міжнародного розвитку в Україні та Білорусі Сюзан Фріц.

У Мінрегіоні відмітили можливість застосування цієї методології в інших громадах України. «Результати фінансового моніторингу, які провела програма USAID DOBRE, допоможе Мінрегіону отримати розуміння основних викликів, які постають перед громадами під час ведення фінансової діяльності. Методологія дослідження та основні рекомендації можуть бути мультипліковані на інші громади, в першу чергу новостворені», – наголосив директор департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону України Сергій Шаршов.

«Нам вдалося оптимізувати видатки на комунальні заклади у сфері культури. Ми об’єднали шкільні і публічні бібліотеки, виділили фінансування на книги, обладнали їх комп’ютерною технікою. З 12 клубів, які виглядали не дуже привабливими і в які мало хто ходив, ми зробили чотири центри дозвілля, куди прийшла команда молодих фахівців. Тепер ці заклади надають якісні послуги і ще й заробляють власні кошти за рахунок додаткових платних послуг – курсів компʼютерної грамотності, майстер-класів та хореографії, – які користуються попитом”, – розповів заступник голови Теребовлянської громади Тарас Вітківський.

«У першу чергу ми будемо моніторити реалізацію планів поліпшення фінансового управління, які ми розробили для кожної громади, запровадимо навчальні програми з бюджетного планування та програмно-цільового методу, закупівель. У громадах вже розпочато проект фінансової доброчесності, основним завданням якого є підвищення прозорості бюджетних процесів та залучення громадян до управління місцевими активами. Також ми розробимо бюджетний симулятор та унікальний для України інструмент – бюджет для громадян», – сказала радниця з фінансового управління та місцевих бюджетів програми DOBRE Ангела Бочі.

Ознайомитися з результатами моніторингу ТУТ

Джерело: http://decentralization.gov.ua/news/9034

Web-адреса: rdatf.gov.ua/news/id/4052 | Переглядів: 55Дата публікації: 09:00 18.06.2018
Версія для слабо- зорих