«Нова українська школа — запуск реформи, участь громад» – освітяни провели обласний форум
«Нова українська школа — запуск реформи, участь громад» – освітяни провели обласний форум

Поділитися новиною:

«Нова українська школа — запуск реформи, участь громад» – освітяни провели обласний форум

28 серпня у Хмельницькому відбувся обласний освітній форум «Нова українська школа — запуск реформи, участь громад», до участі в якому були запрошені голови райдержадміністрації, об’єднаних територіальних громад, керівники їх структурних підрозділів, що відповідають за освітній напрям, директори обласних комунальних освітніх установ та багато інших.

28 серпня у Хмельницькому відбувся обласний освітній форум «Нова українська школа — запуск реформи, участь громад», до участі в якому були запрошені голови райдержадміністрації, об’єднаних територіальних громад, керівники їх структурних підрозділів, що відповідають за освітній напрямок, директори обласних комунальних освітніх установ та багато інших.

Привітали учасників освітнього форуму голова облдержадміністрації Вадим Лозовий, перший заступник голови обласної ради Неоніла Андрійчук та директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олег Фасоля. Від Міністерства освіти і науки України на заході був присутній директор Інституту модернізації змісту освіти МОН Олег Спірін.

Як наголосив Вадим Миколайович, попереду чекає велика робота, адже перед владою та освітянами стоять непрості завдання, які мають забезпечити перетворення освітньої галузі  на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності України.

Голова нагадав учасникам заходу слова Президента Петра Порошенка, який під час Всеукраїнської конференції педагогічних працівників «Нова українська школа: старт реформи, участь громад» наголосив на неприпустимості зволікання із запровадження освітньої реформи, головною метою якої є забезпечення доступності громадянам України до якісної освіти на всіх її рівнях і незалежно від їхнього місця проживання.

Вадим Лозовий зауважив, що задекларований Новою українською школою принцип забезпечення рівного доступу до якісної освіти всім учням, незалежно від їхнього місця проживання, гостро  ставить питання подальшого вдосконалення мережі закладів загальної середньої освіти. Він додав, що одним із успішних підходів вдосконалення шкільної мережі є створення опорних шкіл. В області у минулому навчальному році функціонувало 15 опорних шкіл. Протягом літнього періоду прийнято рішення органами місцевого самоврядування про створення ще 10 опорних закладів.

“Створюючи такі заклади, даємо змогу підвищити якість освітніх послуг і одночасно не закривати малокомплектні школи, а перетворювати їх на філії. Одне з найважливіших завдань, що стоїть перед місцевою владою – налагодження ефективної комунікації з батьками та педагогічними колективами таких закладів, аби донести до них розуміння того, що пріоритетом має бути якість освіти, високий рівень знань учнів, а не збереження приміщення та робочих місць,” – наголосив Вадим Миколайович.

Також голова звернув увагу керівників органів місцевого самоврядування на необхідність комплексно вирішувати питання розвитку шкільної мережі з урахуванням усіх важливих соціально-економічних обставин та пошуку нових механізмів вдосконалення шкільної мережі.

Не оминув увагою голова облдержадміністрації також питання підвозу учнів до навчальних закладів. За його словами, у 2018 році за кошти освітньої субвенцій (12,6 млн. грн) за принципом співфінансування 70/30 % вже придбано 13 шкільних автобусів, а на черговій сесії Хмельницької обласної ради буде розглянуто питання щодо розподілу коштів освітньої субвенції на придбання ще 9-ти автобусів для організації підвезення учнів оптимізованих закладів освіти.

Також Вадим Лозовий підкреслив важливість своєчасного та повного фінансування НУШ. “Держава у цьому році виділила суттєвий ресурс – більше 1 млрд грн. Для нашої області, всього у 2018 році, на створення сучасного освітнього простору, оновлення матеріально-технічної бази кабінетів природничо-математичного напряму та перших класів виділено 99,2 млн грн., з них 37,6 млн грн. на забезпечення учнів початкових класів навчальними засобами та сучасними мобільними меблями,” – додав він.

Аналізуючи темпи освоєння коштів, обласний очільник констатував той факт, що не всі ефективно спрацювали по використанню коштів для початкової школи. Не вчасно прийнято рішення місцевими радами щодо виділення коштів на співфінансування, проблеми із проведення тендерних процедур.  Станом на сьогодні освітню субвенцію використали – тобто здійснили за ці кошти закупівлі – орієнтовно на 40% по області.

Ще одним із пріоритетних напрямів в освіті на сьогодні Вадим Миколайович назвав  інклюзивну освіту, яка покликана реалізувати  права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної освіти, всебічний розвиток, підготовку до активної участі у життя суспільства, та наголосив на важливості забезпечення безбар’єрного доступу як до приміщення закладу, так і безпосередньо у самому приміщенні, з дотримання вимог державних стандартів.

Не менш важливим, за словами голови, є активна модернізація структури професійної освіти, яка повинна забезпечувати права здобувачів освіти вільно обирати або змінювати типи закладів освіти, рівні, форми та види здобуття професійної освіти як при первинній професійній підготовці, так і при підвищенні професійних кваліфікацій упродовж життя з урахуванням гендерної рівності та інклюзії.

Підсумовуючи, голова облдержадміністрації ОДА зауважив, що на його думку, наступний навчальний рік буде ще більш насиченим, ніж минулий: “Це рік напруженої праці, нових можливостей та змін, які закладуть фундамент успіху для нашої країни на роки вперед. Тож давайте робити свою працю разом, доповнюючи та підсилюючи зусилля один одного”.

Далі кожен з присутніх мав можливість поставити запитання до спікерів, висловити своє бачення особливостей впровадження реформ в галузі освіти, поділитися досвідом та дізнатися багато корисного для подальшої роботи.

Після вступної панельної дискусії учасники форуму працювали групами, робота яких теж була організована у вигляді окремих панельних дискусій. Основна тематика таких дискусій – сьогодення та майбутнє професійно-технічної освіти,  Нова українська школа, робота дошкільної ланки як фундаменту Нової української школи; досвід та перспективи  впровадження інклюзивної освіти, створення та налагодження ефективного функціонування опріних шкіл, нові форми організації позашкільної освіти, соціальний захист працівників освіти.

Web-адреса: rdatf.gov.ua/news/id/4351 | Переглядів: 43Дата публікації: 08:49 30.08.2018
Версія для слабо- зорих