Іванна Климпуш-Цинцадзе розповіла жителям Житомирщини про можливості, які надає євроінтеграція
Іванна Климпуш-Цинцадзе розповіла жителям Житомирщини про можливості, які надає євроінтеграція

Поділитися новиною:

Іванна Климпуш-Цинцадзе розповіла жителям Житомирщини про можливості, які надає євроінтеграція

У Житомирі обговорили можливості та переваги, які надає українцям євроінтеграція. Конференція за участі Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванни Климпуш-Цинцадзе, заступника голови Житомирської ОДА Ярослава Лагути, представників місцевої влади, бізнесу, громадських ініціатив та освіти відбулася в рамках інформаційної кампанії «Євроінтеграція: сила можливостей» і зібрала понад 350 учасників.

Іванна Климпуш-Цинцадзе зазначила, що Житомирщина розвиває тісні торговельні зв’язки з країнами Європейського Союзу. У першому півріччі цього року область експортувала до ЄС продукції на 217 мільйонів доларів США, що складає 64,1% загального обсягу експорту області. «Це означає, що переважна більшість підприємств переорієнтували своє виробництво під потреби найвимогливішого ринку світу. Очевидно, що це не просто про гроші, а й про якість і конкурентоспроможність», - зазначила Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Вона додала, що, попри розмови скептиків про «сировинну» економіку України, яка, за багатьма прогнозами, мала не витримати натиску європейських товарів уже в перший рік дії Угоди про асоціацію, значну частину експорту до країн ЄС Житомирської області складають електричні машини – 24,3%. Найбільше продукції Житомирщини купили Німеччина, Польща та Італія, при цьому обсяги експортних поставок зростають в усі країни. Зокрема, найбільше - до Чехії (у 4,5 раза) та Фінляндії (майже вдвічі).

Іванна Климпуш-Цинцадзе підкреслила, що, за останніми даними, Житомирщина посідає третє місце серед усіх областей України за легкістю ведення бізнесу, а 87,5% іноземних інвестицій в економіку Житомирської області – з ЄС. «А європейські інвестиції – це не просто гроші. Це європейські правила гри, нові технології, зрештою європейські умови праці на підприємствах з європейським капіталом», - додала Віце-прем'єр-міністр.

«Важливою залишається підтримка Євросоюзом тих проектів, які демонструють причинно-наслідковий зв`язок між реформами та добробутом і вчать людей більшій відповідальності за себе, громаду, країну», - зазначила Іванна Климпуш-Цинцадзе і навела приклади проектів, які реалізуються в області. Це енергозбереження в школах та дитячих садках, відновлення вуличного освітлення, водопостачання, відновлення та закупівля медичного обладнання для ФАПів, допомога внутрішньо переміщеним особам, а також проекти, які повністю змінюють життя окремих громад, як, наприклад, молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ.

В області працюють численні проекти за участі ЄІБ, ЄБРР і Світового банку, завдяки яким вдалося втілити заходи з енергоефективності. Житомиряни отримали нові тролейбуси, куплені за підтримки ЄБРР. А в квітні наступного року в Житомирі має бути запущена перша черга сонячної електростанції. Важливою є співпраця житомирських вишів з ЄС у сфері освіти. Зокрема, в Житомирському технологічному університеті успішно реалізовано проект «Еразмус Мундус».

Заступник голови Житомирської обласної державної адміністрації Ярослав Лагута додав, що євроінтеграція - це не щось абстрактне, а це реальні процеси, які відбуваються в області та впливають на долі конкретних людей. Він також наголосив на тому, що не варто говорити, що «Україна іде в Європу», оскільки Україна історично та географічно є частиною Європи. Проте українцям варто активно запозичувати європейський досвід.

Присутні на конференції підприємці розповіли, як реалізують на практиці можливості, які надає Угода про асоціацію та Зона вільної торгівлі з ЄС.

Керівник комерційного відділу компанії БЕТЕК, яка експортує ягоди, Андрій Борисенко зазначив, що компанія розпочала бізнес у 2010 році і має найбільші плантації ягід лохини в Україні. «Ми ретельно вивчаємо і стежимо за технологіями вирощування ягід не тільки в Україні, а й за її межами, і дійшли до висновку, що житомирська земля найбільш сприятлива для вирощування ягід лохини. Окрім того, наша компанія є одним із найбільших постачальників свіжих ягід до країн Євросоюзу. Із власного досвіду можу сказати, що експорт до ЄС - це реальність, просто потрібно бути максимально відкритим, мати терпіння та дотримуватись європейських стандартів, які насправді дуже логічні», - сказав він.

Директор з якості компанії «Рудь» Лариса Жигадло додала, що підприємство на повну використовує можливості Зони вільної торгівлі з ЄС, експортуючи свою продукцію та освоюючи нові ринки збуту. Цей український виробник морозива пройшов аудит Європейської Комісії щодо постачання продукції у країни Євросоюзу.

Керівник відділу експортного консалтингу Офісу просування експорту Олена Журавльова розповіла про переваги, які отримують підприємці, які змогли вийти на ринки ЄС, та яку допомогу на цьому шляху їм може надати Офіс просування експорту.

Михайло Шепетько, виконавчий директор компанії «Євроголд Індестріз ЛТД», яка експортує власну продукцію (прасувальні дошки, сушарки для білизни та дошки для серфінгу) у понад 40 країн світу, серед яких ринки Євросоюзу та США, зазначив, що кожен ринок має свої вимоги і їм потрібно відповідати, тому варто дотримуватися індивідуального підходу.

Директор КУ «Агенція розвитку міста» (Житомир) Борис Пахолюк розповів, що агенція залучила за останні кілька років понад 85 млн євро позабюджетних коштів від Євросоюзу у вигляді кредитів, грантів та міжнародної допомоги. Запорукою успіху на цьому шляху Борис Пахолюк назвав політичну волю керівництва міста та наявність професійної команди. Він також зазначив, що не є проблемою залучення коштів для реалізації міських проектів, але проблемою є залучення професійних кадрів.

Керівник проекту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ» Оксана Загорська розповіла про досягнення своєї громади зі створення можливостей отримання професії та працевлаштування для молоді.

Начальник відділу міжнародних зв’язків Житомирського державного технологічного університету Василь Мамрай наголосив, що університет реалізує багато освітніх та наукових проектів за кількома програмами ЄС, такими як Erasmus + та Horizon2020. Частина напрямів стала доступна для українських вишів лише після вступу в силу Угоди про асоціацію, зазначив він.

Довідково

Інформаційна кампанія «Євроінтеграція: сила можливостей» реалізується Офісом Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України за підтримки громадської спілки «Фонд підтримки реформ в Україні» та Western NIS Enterprise Fund (WNISEF) в рамках проекту «Підвищення обізнаності про вплив Угоди про Асоціацію з ЄС» та Проекту ЄС Association4U.

Western NIS Enterprise Fund (WNISEF) – перший в Україні та Молдові регіональний фонд прямих інвестицій з капіталом 150 млн доларів США, заснований за фінансування Уряду США через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Фонд має понад 20 років досвіду успішного інвестування у підприємства малого та середнього бізнесу. Загалом фонд інвестував 185 млн доларів США у 129 компаній із приблизно 27 000 працівників та зробив можливим залучення 1,8 млрд доларів в компанії України та Молдови.

 З 2015 року Фонд реалізовує програму технічної допомоги в Україні та Молдові на загальну суму $35 млн, основними елементами якої є сприяння експорту, місцевий економічний розвиток, соціальне інвестування та економічне лідерство. WNISEF фінансує інноваційні, високоефективні програми, що спрямовані на здійснення реформ та змінюють життя звичайних людей в Україні та Молдові.

Джерело: https://www.kmu.gov.ua/ua/news/ivanna-klimpush-cincadze-rozpovila-zhitelyam-zhitomirshchini-pro-mozhlivosti-yaki-nadaye-yevrointegraciya

Web-адреса: rdatf.gov.ua/news/id/4683 | Переглядів: 27Дата публікації: 10:38 31.10.2018
Версія для слабо- зорих