Вадим Лозовий провів зустріч із представниками бізнес-спільноти області
Вадим Лозовий провів зустріч із представниками бізнес-спільноти області

Поділитися новиною:

Вадим Лозовий провів зустріч із представниками бізнес-спільноти області

26 листопада голова облдержадміністрації Вадим Лозовий провів зустріч із бізнес-спільнотою Хмельниччини. В залі зібралися представники різних галузей з усіх куточків області. Окрім того, участь в заході взяли представники регіональної ради підприємців області. Основна мета заходу – обговорити проблемні питання, що хвилюють бізнес Хмельниччини, та напрацювати спільне бачення щодо їх вирішення.

Як зазначив Вадим Миколайович, однією із перших вимог, які він озвучив, очоливши обласну державну адміністрацію, було забезпечення вільних і прозорих умов для промисловців і підприємців області та усунення будь-якого тиску на бізнес. Також керівникам на місцях він доручив провести круглі столи із представниками бізнес-спільноти, аби налагодити ефективний діалог.

“Сьогодні можу впевнено сказати, що бачу результати нашої співпраці. Лише за декілька останніх місяців рівень середньої заробітної плати в області зріс з 6350 до 7400 грн. Так, цей показник нижчий за середньодержавний, і нам ще є над чим працювати. Але я впевнений, що ми йдемо вірним шляхом. Зростання заробітної плати означає зростання кількості сплачених податків, що завдяки реформі децентралізації означають розвиток ваших територій. Саме завдяки цим коштам, які наповнюють бюджети громад, оновлюються наші міста і села, будуються та ремонтуються дороги, школи, заклади соціальної сфери. Тому сьогоднішня зустріч – це гарна можливість знайти спільне бачення відповіді на головне запитання: чим влада може допомогти у вашій діяльності?” – наголосив очільник області, розпочинаючи спілкування з учасниками заходу.

Тож під час сьогоднішньої зустрічі кожен присутній мав можливість розповісти, з якими проблемами і перешкодами під час ведення бізнесу він стикається та  висловити свою власну думку, які кроки мають бути зроблені, щоб їх усунути. Оскільки при підготовці зустрічі з’ясувалося, що є декілька основних блоків питань, що хвилюють практичного кожного підприємця, то до участі в діалозі долучилися також начальник управління Держпраці в Хмельницькій області Олексій Глушаков, начальник Головного управління ДФС у Хмельницькій області Сергій Ковальчук, начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області Ольга Заярнюк, технічний директор ПАТ «Хмельницькгаз» Олександр Лоб, представники Департаменту фінансів, Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації.

У ході спілкування представники бізнесу обговорили ситуацію щодо обов’язкового встановлення дистанційних приладів обліку споживання газу. Як повідомлялося раніше, відповідно до постанови НКРЕКП власники комерційних вузлів обліку (крім побутових споживачів зі споживанням до 10 тис.м3) мають власним коштом забезпечити організацію та облаштування на цих вузлах обліку засобами дистанційної передачі даних.

Наразі вступ в дію цієї норми був відтермінований і вона набере чинності лише з 1.05.2019 року. Однак, представники малого бізнесу, чиє споживання газу становить менше 10 тис.м3 на рік, вже зараз турбуються, що їм доведеться витратити чималі кошти на підготовку проектної документації та закупівлю цих приладів. А якщо врахувати, що багато хто з них використовує для обліку газу звичайні лічильники, для яких не передбачено можливості встановлення приладу дистанційної передачі даних, то підприємцю доведеться придбати також новий лічильник. Таким чином, у будь-якому разі для невеликого підприємства це складе значну суму коштів.

Як зазначив Олександр Лоб, в області до цієї категорії споживачів належать близько 5 тисяч суб’єктів господарювання. Якщо цю норму постанови не буде відмінено чи знову відтерміновано, ПАТ “Хмельницькгаз” змушене буде припиняти газопостачання для тих, хто не обладнає лічильники приладами дистанційної передачі даних.

У зв’язку з цим голова ради територіального відділення Всеукраїнської громадської організації “Асоціація платників податків України” в області Ростислав Семків звернувся до голови облдержадміністрації з проханням ініціювати питання прийняття обласною радою звернення до НКРЕКП щодо цього питання, у якому, зокрема, запропонувати проведення у Хмельницькому зустрічі підприємців з представниками комісії, аби донести до них своє бачення цієї проблеми.

Вадим Лозовий, підсумовуючи обговорення, зазначив, що він однозначно підтримує пропозицію щодо розгляду цього питання на сесії обласної ради, а також доручив Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури ОДА вивчити питання щодо можливості передбачення в обласному бюджеті коштів на відшкодування представникам малого бізнесу витрат на виготовлення проектної документації чи закупівлю приладів дистанційної передачі даних.

Не менш активне обговорення викликали також питання щодо проведення перевірок управлінням Держпраці та Головним управлінням ДФС. Олексій Глушаков, розповідаючи про роботу, яка проводиться управлінням Держпраці з питань в області, наголосив, що пріоритетом є виявлення фактів неоформленої зайнятості, недотримання мінімальних гарантів та порушення термінів виплати заробітної плати. Посадовець зазначив, що за оцінкою управління в області за останній період легалізовано близько 5 тисяч працівникам, однак, за неофіційними даними, в області їх близько 60 тисяч. Тому всі ресурси управління Держпраці і надалі будуть спрямовані на вирішення проблеми “тіньової” зайнятості.

Голова облдержадміністрації підтримав позицію Олексія Глушакова: “Легальна зайнятість – це соціальні внески та сплачені податки, це наповнення бюджетів та розвиток ваших територій. Саме тому ми повинні спільно працювати над вирішенням проблеми легалізації трудових відносин. Це надалі дасть нам можливість забезпечити гідні умови праці та достойні заробітні плати, і врешті-решт зробити наш ринок праці конкурентним.”

Окрім питання “тіньової” зайнятості, представники підприємців області підняли також питання боротьби з  діяльністю незареєстрованих суб’єктів господарювання. Боротися з цим  вкрай негативним явищем дуже важко, адже в законодавстві практично відсутні механізми їх виявлення та притягнення до відповідальності. У той час, коли легальний бізнес не лише сплачує податки та відповідає за дотримання законодавства про працю перед контролюючими органами, “чорний” бізнес працює за власними законами і фактично ні перед ким не несе жодної відповідальності.

Завдяки цьому вони створюють реальну конкуренцію за кваліфіковані робочі кадри, оскільки можуть  собі дозволити платити заробітну плату вищу, ніж легальні підприємці. Ті працівники, хто погоджується на такі умови, часто забувають про те, що вони позбавлені будь-яких соціальних гарантій, бо їх трудові відносини нічим не підтверджені. Вони не сплачують соціальних внесків, стаж роботи не зараховується до загального трудового стажу, відсутні гарантії при нещасних випадках, пов’язаних з роботою.

“Ми розуміємо, що боротьба з “чорним” бізнесом, виведення його у законну площину має бути одним із пріоритетів нашої роботи. На жаль, ті інструменти, якими володіють зараз контролюючі органи, дуже недосконалі і неефективні. Тому пропоную скоординувати та об’єднати наші зусилля у цьому напрямку, напрацювати реальні дієві механізми виявлення та притягнення до відповідальності тих підприємців, що працюють нелегально,” – підсумував Вадим Лозовий.

Окрім обговорення питань, що стосувалися безпосередньо діяльності суб’єктів господарювання області, учасники зустрічі порушили також ініціювали розгляд питання про оновлення складу регіональної ради підприємців області.

Джерело: http://www.adm-km.gov.ua/?p=48412

Web-адреса: rdatf.gov.ua/news/id/4794 | Переглядів: 23Дата публікації: 08:42 28.11.2018
Версія для слабо- зорих