ЦНАП | НОВИНИ ЦНАПу
НОВИНИ ЦНАПу

«Паспорт громадянина України у вигляді ID-картки - вимога сьогодення»

(Інтерв’ю начальника Управління Панькова О.М.)

  • Олеже Михайловичу, сьогоднішнє інтерв’ю з Вами присвячено паспорту громадянина України у вигляді ID-картки. Розкажіть, будь ласка,  про цей документ?

Паспорт громадянина України у формі ID-картки є   документом,  що посвідчує особу та  підтверджує громадянство на території України. На сьогоднішній день ID-картка відповідає найсучаснішим міжнародним стандартам у сфері безпеки документів. Завдяки вбудованому електронному безконтактному носію (чіпу), який містить персональні та біометричні  дані власника її неможливо підробити або скопіювати.

  • Хто може стати власником цього документа?

Насамперед,  такий документ оформлюється громадянам, які досягли 14-ти річного віку (вперше).  Така адміністративна послуга для цієї категорії громадян є безкоштовною. Окрім цього, громадяни України можуть оформити ID-картку в разі:

  • втрати, викрадення або зіпсуття паспорта ще «старого» зразка;
  • оформлення паспорта (за бажанням особи) замість паспорта-книжечки зразка 1994 року;
  • оформлення паспорта в зв’язку із несвоєчасним вклеюванням фотокартки при досягненні особою 25- та 45-ти річного віку до паспорта-книжечки зразка 1994 року;
  • наявності змінної інформації (наприклад зміна прізвища);
  • виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта;
  •  закінчення терміну дії.
  • Які умови його отримання?

Під час отримання ID-картки власнику необхідно самостійно ввести цифрові комбінації- персональні ідентифікаційні номери (ПІН1 та ПІН2) та персональні авторизаційні коди (ПАК1 та ПАК2), а надалі- забезпечити конфіденційне зберігання цієї інформації. Варто зазначити, що вказані цифрові комбінації не зберігаються жодними системами ДМС, а містяться лише на чіпі ID-картки.

ПІН1 призначений для ідентифікації та авторизації доступу до безконтактного електронного носія, а ПІН2- для накладення електронного цифрового підпису.

У разі неправильного введення кожного з ПІН-кодів тричі поспіль, можливість виправлення буде автоматично заблоковано. Для розблокування цієї можливості власнику ID-картки потрібно буде ввести відповідний ПАК-код: у разі блокування ПІН1 ввести ПАК1, а в разі блокування ПІН2-ПАК2. Якщо ж ПАК-коди буде введено неправильно 10 разів поспіль, така можливість також автоматично заблокується.

Важливо, що якщо власник паспорта не пам’ятає своїх ПІН- та ПАК-кодів і доступ до безконтактного електронного носія заблоковано, його ID-картка не втрачає чинності і нею можна користуватись протягом термін її дії. Однак, у даному випадку використання ID-картки буде частково обмеженим.

Якщо ж власник ID-картки бажає користуватись своїм паспортом у повному обсязі, йому потрібно буде звернутися до будь-якого підрозділу ДМС для оформлення нового паспорту.

Ви згадуєте про електронний цифровий підпис особи, мова про який йдеться також у постанові КМУ №302 від 25.03.15 року «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України». Навіщо він та яким чином особа зможе ним користуватись?

Електронний цифровий підпис(далі-ЕЦП) буде вноситись (після прийняття відповідного законодавства) до безконтактного електронного носія паспорта громадянина України у формі ID-картки з метою забезпечення отримання громадянами України адміністративних послуг, що надаються в електронному вигляді, а також для забезпечення прав громадян України при укладанні цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформленні доручень іншим особам для представництва перед третьою особою, посвідчення особи власника паспорта та підтвердження громадянства України із застосуванням ЕЦП. Він використовуватиметься для забезпечення діяльності фізичних та юридичних осіб, яка здійснюватиметься з використанням електронних документів, відповідно до Закону України «Про довірчі електронні послуги».

Електронний цифровий підпис- ефективне рішення для всіх, хто користуватиметься новітніми технологіями. Адже, всі документи, які будуть підписані таким підписом, можуть бути передані до місця призначення за лічені секунди. Всі учасники електронного документообігу отримують рівні можливості незалежно від їх фізичного розташування.

 

-  Який термін виготовлення та  вартість ID-картки?

За оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки сплачується адміністративний збір, розмір якого складає:

- 345 грн (за 20 робочих днів);

-  471 грн (за 10 робочих днів).

Для отримання цієї адміністративної послуги потрібно звернутись до територіального підрозділу міграційної служби за місцем реєстрації, подати всі необхідні документи та, як результат, отримати паспорт громадянина України у вигляді ID-картки. Особи, які оформлюють паспорт у віці 14-18 років, термін дії становить 4 роки, а після 18 років -  такий документ чинний протягом 10 років.

 

 

 

  • Де можна оформити паспорт нового зразка?

Всі територіальні підрозділи міграційної служби області здійснюють прийом громадян на оформлення біометричних документів. Контактна інформація територіальних підрозділів Управління знаходиться на офіційному вебсайті Державної міграційної служби України. Громадяни можуть також звернутись на телефон «гарячої лінії» Управління за номером:(0382) 65-03-06 та отримати фахову консультативну допомогу щодо адміністративних послуг, які надаються ДМС України.

Варто зауважити, що у територіальних підрозділах міграційної служби області запроваджено сервіс електронної черги, завдяки якому, мешканці області можуть зареєструватися онлайн  через офіційний вебсайт ДМС України для отримання адміністративних послуг по оформленні паспорту громадянина України нового зразка та для виїзду за кордон.

Окрім цього,  оформити біометричні документи можна через Центри надання адміністративних послуг, які знаходяться за адресами:  

м.Хмельницький, вул. Соборна, 16;

м.Кам’янець-Подільський, вул. Майдан Відродження, 1;

м.Славута, вул. Миру, 102;

м.Полонне, вул. Лесі Українки, 95 В.

 

Які переваги цього документа в порівнянні із паспортною книжечкою?

По-перше,  новий електронний документ поєднує в собі сучасний дизайн та високий рівень захисту від підроблення;

По-друге, за допомогою такого документа громадяни можуть із зручністю користуватися електронними сервісами, що поступово запроваджуються в різних сферах;

По-третє,  не менш приємною перевагою ID- картки над паспортом-книжечкою  стала можливість безперешкодного використання її для перетину державного кордону України для подорожей, наприклад до Грузії та Туреччини.

 

  • По завершенні нашої зустрічі хотілось би почути кількісні показники щодо оформлення біометричних документів міграційною службою області?

Протягом 11 місяців 2019 року Управлінням та його територіальними підрозділами оформлено та видано 46 тис. ID-карток та 98 тис. закордонних паспортів, тоді як за аналогічний період 2018 року оформлено та видано близько 41 тис. ID-карток та 133 тис. закордонних паспортів.

ПЛАТА за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2019 році


Адміністративний збір за проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 2019 рік

Призначення платежу

 

Розмір адміністративного збору

Строк державної реєстрації

Сума, грн.

За виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника:

За державну реєстрацію:

за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об'єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою;

у розмірі 0,3 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

580 грн.

у розмірі 30% від 0,3 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

170 грн.

за державну реєстрацію змін відомостей про прізвище, ім'я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи - підприємця

у розмірі 0,1 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

190 грн.

у розмірі 30% від 0,1 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

60 грн.

За державну реєстрацію на підставі документів, поданих в електронній формі:

за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об'єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою, на підставі документів, поданих в електронній формі

у розмірі 75% від 0,3 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

430 грн.

у розмірі 30% від 75% від 0,3 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

130 грн.

за державну реєстрацію змін відомостей про прізвище, ім'я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи – підприємця, на підставі документів, поданих в електронній формі

у розмірі 75% від 0,1 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

140 грн.

у розмірі 30% від 75% від 0,1 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

40 грн.

             

 

За надання відомостей з Єдиного державного реєстру:

Призначення платежу

 

Розмір адміністративного збору

Строк державної реєстрації

Сума, грн.

 за надання витягу в паперовій формі

у розмірі 0,05 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

100 грн.

за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі

у розмірі 0,07 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

130 грн.

за надання витягу в електронній формі

у розмірі 75% від 0,05 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

70 грн.

за надання відповідного документа в електронній формі, що міститься в реєстраційній справі

у розмірі 75% від 0,07 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

24 години

100 грн.

 Якщо відповідно до частини четвертої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» певним особам має надсилатися виписка з Єдиного державного реєстру, розмір адміністративного збору збільшується на добуток 0,01 прожиткового мінімуму для працездатних осіб та кількості таких осіб.

Адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих 10 гривень.

 З 01 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб установлено в розмірі 1921 гривня (ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»)

 

ПЛАТА за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у 2019 році


Адміністративний збір за державну реєстрацію речових

прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 2019 рік

Призначення платежу

 

Розмір адміністративного збору

Строк державної реєстрації

Сума, грн.

за державну реєстрацію права власності

у розмірі 0,1 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

5 робочих днів

190 грн.

у розмірі 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб

2 робочих дні

1920 грн.

у розмірі 2 прожиткових мінімуми для працездатних осіб

1 робочий день

3840 грн.

у розмірі 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб

2 години

9610 грн.

за державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки)

у розмірі 0,05 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

5 робочих днів

100 грн.

у розмірі 0,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб

2 робочих дні

960 грн.

у розмірі 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб

1 робочий день

1920 грн.

у розмірі 2,5 прожиткових мінімуми для працездатних осіб

2 години

4800 грн.

за державну реєстрацію обтяжень речових прав, іпотеки

у розмірі 0,05 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

2 робочих дні

100 грн.

за державну реєстрацію прав у результаті вчинення нотаріальних дій

у розмірі 0,1 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

 

190 грн.

за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника

у розмірі 0,04 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

1 робочий день

80 грн.

за отримання інформації з Державного реєстру прав, витягу в паперовій формі)

у розмірі 0,025 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

 

1 робочий день

50 грн.

за отримання інформації з Державного реєстру прав, витягу в електронній формі)

у розмірі 0,0125 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

1 робочий день

20 грн.

за надання інформації адвокатам, нотаріусам (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру прав

у розмірі 0,04 від прожиткового мінімуму для працездатних осіб

 

80 грн.

 

 Адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих 10 гривень.

З 01 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб установлено в розмірі 1921 гривня (ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»).

Плата за надання відомостей з Державного земельного кадастру

у 2019 році

Згідно з частиною 1 статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року у розмірі 1921 гривні. Відповідно до частини 3 статті 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» за надання відомостей з Державного земельного кадастру справляється адміністративний збір:

 

Розмір плати за надання послуги, гривень

Найменування послуги

Відсоток розміру мінімального прожиткового мінімуму

Сума, грн.

За витяг з Державного земельного кадастру про:

 

 

земельну ділянку

0,05

96,05

обмеження у використанні земель

0,055

105,66

Землі в межах адміністративно-територіальних одиниць

0,06

115,26

За довідку, що містить узагальнену інформацію про землі (території)

0,06

115,26

За викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану)

0,03

57,63

 

Приєднані документи
Переглядів: 1144
Дата публікації: 10:50 10.01.2017
Версія для слабо- зорих